Co asi dělají teď zvířátka? Spí nebo nespí? Nevíme. Musíme se na to jít podívat. Kam? No přece do ZOO Lešná …
Sešli jsme se v sobotu o půl deváté na konci Hvozdné směrem na Větřák. Bylo sice pár stupňů pod nulou a trochu sněžilo, nám to ale nevadilo, protože jsme všichni měli móóóc teplé parťácké čepice.
Na Lešnou jsme dorazili kolem desáté. Hned u vchodu se nás ujala příjemná průvodkyně. Vybrali jsme několik expozicí, kde jsme si poslechli velkou spoustu zajímavých informací. Známe všechny lachtany, co se kdy narodili na Lešné, víme, že se ZOO orientuje hlavně na ptáky, nakrmili jsme rejnoky, máme nového oslího kamaráda, víme, že místní tučňáci nemají rádi zimu, rozeznáme samičku a samečka žirafy a také víme, že zebra je černá s bílými pruhy!
Kdo chtěl, koupil si něco sladkého v místní čokoládovně a už pokračujeme směrem na Lukov, na oběd. Tak trochu nás zdržela zamrzlá cyklostezka, která byla sjízdná jedině po zadku, po kolenou či po břichu …
Na Lukově jsme se zahřáli výborným obědem a přeslazeným čajem. No, alespoň jsme měli dost energie na kvíz, kde jsme si vyzkoušeli, co vše si z Lešné pamatujeme.
Zpět do Hvozdné jsme se vrátili až za tmy. Vyhodnotili jsme kvíz a všichni dostali sladkou odměnu. Ti nejlepší pak dvojitou.
A jestli zvířátka spí? Spí. Ale jen některá. Ta v ZOO Lešná jsou vzhůru všechna!
ŠUPY DUPY! DOMŮ HUPY!
  • 26.1.2019
Sobotní putování jsme odstartovali tradičně na Příluku. Jako každÝ rok se vydáváme v zimních měsících na objevování Zlína.
Prvním dnešním cílem, pro děti velmi oblíbené, je Golden Apple Cinema a pohádka o skřítkovi jménem Grinch, který nesnášel vánoce.
Dalším oblíbeným děním pro Parťáky je rozchod ve městě.........našim jediným cílem po tomto rozchodu, je vždy se sejít v kompletním počtu. Kupodivu i tentokrát se to povedlo.
Další capkání je směr Vršava a Útulek pro zvířata v nouzi. Donesli jsme pejskům a kočičkám dobroty a pamlsky. Jen škoda, že tentokrát nám pejsky nedali ven a my se nemohli s nimi pomazlit.
Capkání končíme v Kostelci, kde pro nás přijíždí rodiče a už jen....
....ŠUPY DUPY - DOMŮ HUPY!
  • 1.12.2018
Výlet do teplých krajin - výstava Afrika - Zámek Napajedla
  • 10.3.2012
Dubnový výlet nám nabídl den napěchovaný zážitky! ....ale také nástupy, výstupy a přestupy k cíli dne.
První akcí po výstupu z mašinky v Kopřivnici bylo Technické muzeum Tatra a expozice manželů Zátopkových. Auta, auta a zase auta......nablýskané káry a legendy sportu nás uvedly do dnešního dne.
Pěšo akcí dne byla Naučná stezka Lašská......pár kroků po Kopřivnici a už odbočujeme do terénu......louka, les.....klestí.....a před námi se tyčí rozhledna Trúba. A už šlapeme po schodech vstříc výhledu......jako na dlani se rozlilo okolí Štramberku. Malé občerstvení s doplněním tekutin a jdeme shlédnout slavnostní otevření hradní sezóny s ukázkou historického šermu. Jako přídavek se dovídáme legendu o štramberských uších a ještě zůstáváme na nádvoří na pohádku.
Ale teď už opravdu musíme jít dál. Už na nás čekají akvarijní a terarijní zvířata. Zajímavé povídání s ukázkou krmení a nezbytným foto s krajtou kolem krku je poslední zastávkou dnešního dne. Samozřejmostí je nákup štramberských uší pro rodiče a nezbytných suvenýrů ve stáncích na náměstí. :-)
Jako odměnu si Parťáci zaslouží plněné štramberské ucho! ....mňam!
Rychlým tempem se přesouváme po Štramberku na nádraží a opět nás čekají nástupy, výstupy a přestupy tentokrát k domovu.
Kamínek před nádražím v Otrokovicích je úplnou tečkou, za šera, tohoto dne!
Šupy dupy...... na Příluku ......a už jen rychle do postýlek, vždyť je večer! Sladké sny Parťáci!
  • 8.4.2017
Vykutálený parťácký rok jsme zakončili mimoňovskou víkendovkou na Dolní Moravě. A protože jsme přivezli velké množství fotografií, rozdělili jsme je do 3dílného seriálu. A těch fotografií je tolik, že není třeba slov. Proto jen na začátku každého dílu vyjmenujeme, co jsme ten den zažili.
  • 31.5.2019
• rozcvička
• prohlídka pěchotního srubu U potoka
• Mimoni na stezce v oblacích
• pasování Popeho mezi Parťáky
• dárek ke dni dětí – mimoní perníčky
• mimoňské divadelní představení + tanec Mimoňů
• předávka parťáckých symbolů (vlajka, Štístko a kamínek) od Dáši, Věrky a Renči Popemu, Mirovi a Laďovi …
• táborák s Marshmellony
• noční svíčkový fotbal
  • 1.6.2019
• přesun ze Hvozdné na Dolní Moravu, penzion Moravanka
• banánová stezka v areálu penzionu
• divoká jízda mimoňů na bobové dráze
• tvoření mimoňských triček
• trénink na závěrečnou parťáckou kuličkiádu
• táborák
• noční hledání Kevina
  • 31.5.2019
• rozcvička
• velké finále parťácké kuličkiády
• poděkování kuchaři za báječnou stravu
• předání diplomů a odměn Parťákům
• předání diplomů a parťáckého pexesa Dáši, Věrce a Renči
• návrat do Hvozdné se zmrzlinovou přestávkou
• přivítání s rodiči na Karláku, tanec Mimoňů
• (ne-) loučení s Dášou, Věrkou a Renčou … My je ale budeme brát s sebou na další parťácké akce a výpravy!!!!!!!!!!!!!

„ŠUPY DUPY DOMŮ HUPY!“
  • 2.6.2019
Klapne to, vyjde nám počasí?
Brzký ranní sraz na Příluku a vyrážíme lokálkou do Otrokovic, přesedáme směr Moravský Písek a zde naše podzimní procházka začíná.
Pohodovou trasou po cyklostezkách se loudáme, svačíme, molekulujem a vyhlížíme nějakou tu loďku k převozu. Po 8 kilometrech je na obzoru náš cíl a další dopravní prostředek - loď Danaj.
Při klidné plavbě po Baťově kanále z Veselí nad Moravou do Uherského Ostrohu necháme odpočinout našim nožkám, problouváme plavební komorou, necháme profouknout naše hlavy podzimním větříkem, skláníme hlavy pod mosty a zahříváme se teplým čajíkem.
Kapitán hází kotvu a my máme za sebou hodinovou plavbu a před sebou další cíl dne Zámecké podzemí v Uherském Ostrohu. Tady náš tajemný průvodce nás pohádkově provází, každý si hledáme kapičku štěstí, odkrýváme tajemství ztracené Atlantidy, nacházíme nekonečno pohledem z věže a objevujeme tepající srdce stromu se svítícími jednorožci.
Ještě podivočíme na dětském hřišti, nakoupíme nezbytné suvenýry a spěcháme na Danaj, která na nás čeká a poveze nás zpět do Veselí nad Moravou.
Teď už je, ale správný čas na jídlo. Do prázdných žaludků padá nudličková polévka, knedlíky i rajská. My se v jídelně, ale zdržujeme. Parťáci dostali na začátku dne týmové úkoly - vymyslet relaci v rádiu se zprávami, dopravou, sportem, bulvárem, rozhovorem, vánoční informací, počasím a písničkou, Každý musel být zapojen. To vám byla legrace, té fantazie! :-)
Poslední kroky míří na vlakové nádraží a s několika přestupy se dostáváme až na Příluky, kde hulákáme "ŠUPY DUPY, DOMŮ HUPY!"

Klaplo to! Počasí nám přálo......i kapitán to říkal! :-)
  • 4.11.2017
Říjnové sobotní ráno.....mašinka a sluníčko.....
Cíl dnes bude Hostětín.
Přesun mašinkou k našemu cíli byl zdolán. Startujeme v Hostětíně na náměstíčku a naše nožky dnes zdolají naučnou stezku Naokolo Hostětína.
Opouštíme domy a vesnici samotnou a jde se. U každého zastavení se dozvídáme zajímavé informace jak se žilo a žije.
Je opravdu krááásně! Šouráme se lesy, loukami s výhledy. Zatavujeme na sváču a pití a kocháme se a hrajeme hry.
Přeskočení přes cestu a poslední dvě zastaveníčka, sluníčko nad hlavami a kručení v břiše nám dávají najevo, že je po poledni.
Přicházíme k Centru Veronica, kde na nás už čeká teplá zeleninová polévka a jablečný moštík.
Po naplnění bříška nás čeká výukový program. Dělíme se na dvě skupinky mladší a starší a jde se na věc.
Co udělat pro matičku Zemi, co všechno je ekologie....vše naučnou a zábavnou formou se dozvídají velcí. Malí zase vše o vodě.....loví drobné živočichy v potoce....dokonce malého ráčka jsme ulovili. :-)
Nutné suvenýry pro maminku a tatínka a odcházíme s hlavami plnými nových informací.
Zpáteční přesun mašinkou se nám trošku komplikuje zpožděním jednoho vlaku s nestihnutím dalšího vlaku. Nakonec hodinové zpoždění nám zpříjemňuje kamínek na rozloučenou a "kokino za škraň" v Otrokovicích.
Rodičové se tentokrát museli obrnit trpělivostí a čekat na malé Parťáky až je ta správná mašinka přiveze na Příluk. :-)
Celý den klapal jako hodinky....tak troška neplánování.....je nakonec zpestřením.
Tak zase AHÓÓÓJ v listopadu! :-)
  • 6.10.2018
V lednovou sobotu jsme se po železničních tratích vydali do Brna do dětského muzea na interaktivní výstavu pro děti. Cestu vlakem jsme si užívali, děvčata i kluci vytvořili svá nedobytná opevnění ve svých kupé!
Na výstavě samotné měly děti možnost si vyzkoušet meče a brnění, zařadit zvířata do správných kontinentů, loutky,sednout si do lavice a psát perem a kalamářem, zkusit si jaké to je být slepý či na vozíčku, zkusit namlít mouku ze zrna a mnoho dalších zajímavostí.
Velkou odměnou pro všechny Parťáky byl rozchod a možnost si koupit něco na památku na náměstí Svobody. Trnuly jsme, ale všichni se zodpovědně vrátili!
Cesta zpět, opět po kolejích, byla příjemným posezením po náročném programu.
  • 12.1.2013
"Po kolejích do Brna jedeme si hrát, ať nám svítí nebo prší budeme se smát." S takovýmto mottem jsme v listopadu po ránu vyráželi na výpravu do Brna. Mašinky nás nikdy neomrzí a tak, i tentokrát, to byl náš kamarád pro překonání vzdálenosti. Technické muzeum v Brně nás obohatilo o spoustu nových informací a zážitků. Procházka Brnem nám polechtala nos brněnským vzduchem a lehký žádoucí rozchod jsme přežili všichni bez následků. Závěrečné ztracení v zrcadlové síni bylo plné smíchu a odlehčení po náročném dni.
  • 1.11.2014
Vida! Každý Parťák je vědec!
Vstáváme v sobotu dříve než do školy. Sraz na Příluku je ještě za tmy a vyrážíme Podřevnickou střelou do Otrokovic a pak rychlíkem do Brna.
Výstava „Obři oceánů“ je hned vedle nádraží v Obchodním centru LETMO. Prohlížíme si plejtváka, vorvaňe, kladivouna, běhulu a další mořské obry, posloucháme zvuky moře. Každý z nás zažil pár minut pod vodou pomocí virtuální reality. Někteří jsme byli v kleci a nechali na sebe útočit žraloky, někteří jsme jen relaxovali pohledy na lachtany, delfíny a podmořské rostliny. Komu to bylo málo, ten zažil i 5D promítání zvoleného filmu.
Pak jsme se přesunuli předvánočním shonem v Brně na výstaviště do vědeckého centra VIDA!. Když jsme zbaštili řízky z domu, shlédli jsme 3D film „Pidiobři“ o dvouměsíčním čipmankovi, který se připravuje na zimu a o křečkovi prériovém, jak opouští poprvé svou rodnou noru. Část Parťáků viděla film celý, část Parťáků zavírala oči při 3D soubojích křečka s chřestýšem a červenými orly, nebo při záběrech na obrovskou tarantuli.
Následovalo dlouhé vědecké bádání na ploše téměř 5 000 m2. Dověděli jsme se leccos nového o naší planetě, o člověku. Fyzikální pokusy, chemické pokusy, zdravověda, sport i zábava – to vše tam bylo! A také klamárium a výstava časopisu ABC. Vůbec se nám z VIDA! centra nechtělo, ale museli jsme se večer vydat zpět na nádraží.
Ještě jeden trdelník a už zase sedíme ve vláčku do Otrokovic a pak až do Příluku. Byli jsme unaveni, ale nenechávali jsme to na sobě znát. To abychom mohli s Parťáky zase příště někam vyrazit …
  • 26.11.2016
....ještě jsme se rozhodli na závěr přívesnického tábora společně shlédnout pohádku Včelích medvídků v podání našich hvozdenských ochotníků. Kdo měl náladu a čas, bylo nás něco přes dvacet, přišel k areálu chaty Lovka v neděli odpoledne. Pár kapek během představení nás neodradilo a vydrželi jsme až do konce. Na závěr jsme mohli potleskem ocenit herecké výkony našich dvou malých Parťáků. :-)
  • 2.8.2015
A je to tady! Zelené a sluníčkové jaro!
Našim dnešním cílem je zdolat postupně zádveřické, lipské i želechovické paseky. Objednané počasí se sluníčkem nad hlavou slibuje krásný den.
Začínáme do kopce a zdoláváme Chochol v Zádveřicích. Rozkládá se před námi okolí mírně v oparu, ale to nám nebrání si tento rozhled vychutnat, sednout na vrcholku pod strom, posvačit, zasoutěžit a pokřiky přivítat JARO!
Pokračujeme lesem, po louce, ve stínu i po pařezech na vrcholovou cestu směr hájovna Horní Lhota. Zde míjíme frekventovanou silnici do Luhačovic a opět zaplujeme do lesů a luk za zeleným jarem.
Cestou trošku oťukáme své znalosti s jarem spojené, objevíme berušky a šup s nimi za škraň. Nebojte, byly čokoládové :-)
Po vykouknutí z lesa na Lipských pasekách na nás opět čeká krásný výhled do okolí, je jasné, že zde se zdržíme.
Vyvalíme se do trávy, vyzujeme ušmatlané pedálky a odpočíváme, svačíme, ale hlavně si užíváme jaro.
Dalším kopec Drdol je zdolán a my už cestičkou dolů scházíme želechovskými pasekami k Robinsonkám. Tam na nás čekají zvířátka. Pomazlíme se s morčátky, králíčkem, kozičkami. Nakoupíme nezbytné suvenýry a jdeme za koníky je nakrmit. Zamáváme zvířátkům a teď už jen kousek a bude naše pasekování u konce.
Závěr šlapání nám zpříjemnili kozy od Robinsonek, které se rozhodly, že jdou s námi! Zprvu se nám to zdál jako bezva nápad, ale kozy ne a ne se otočit a jít domů. Nic naplat, musíme je zahnat zpět. Po několika neúspěšných pokusech se nám podařilo kozy vyslat zpět na statek. Ufff....to byla dřina.
V Želechovicích u kostela jsme dali kamínek na rozloučenou, odměnu žabku za škraň - jako symbol dne vody, který proběhl v uplynulém týdnu a posledních pár kroků na parkoviště je koncem našeho jarního dne.
Takže: "Oskare, díky že jsi dnes byl opět s námi!"
ŠUPY DUPY, DOMŮ HUPY :-)
  • 23.3.2019
Naše poslední páteční schůzka se nesla v duchu: "Kola se točí!"
Vytáhli jsme Parťáky poprvé na kola a otestovali jejich zdatnost na nich. No.......byla to minicyklo- vyjížďka na Juré, ale některým to opravdu stačilo. Zdatnější skupina si trasu drobně prodloužila a "růžové komando" si to valilo přímo směr Juré.
Tam jsme se všichni sešli/sjeli, doplnili tekutiny, zařádili na lanovém centru a každý si prošel stezku, která byla věnována všem výletům za celý školní rok. Odměnou byla zmrzka a další divočení na Jurém s kamarády.
Na cestu zpět jsme se vydali všichni společně. Malou zastávkou jsme ohodnotili vítěze vědomostní stezky a lízátková odměna čekala ještě pro všechny, poslední kamínek a bomba na poli (pro ty co nejedou na Rusavu) a hurááá k domovu.
Bylo to bezva odpoledne.........jako vždy super čas s Parťáky!
.....teď už jen přežít Ostrov Jestřabí a boj o přežití! :-)
  • 26.5.2017
Pro velký loňský úspěch, jsme letos opět Parťáky vytáhli na mini-cyklovýlet.
Tentokrát náš cíl byl Lukov. konkrétně hřiště a točená zmrzka.
Sešlo se 40 Parťáků se svými šlapacími stroji a rozdělili jsme se na dvě skupiny. Ty zdatnější si trasu prodloužili o Ostratu - Velíkovou a dále do Lukova a ta drobotina to vzalo přímo přes letiště do Lukova.
Všichni jsme se sešli na slibované zmrce, spočli, podivočili na hřišti a opět ve dvou skupinách vyrazili směr Hvozdná. Zdatnější opět prodloužili trasu přes Lešnou a horní Štípu a drobotina to vzala na přímo. Sraz byl na Větřáku a zase všichni se sešli....no až na jednoho borce, který už z Lukova se vezl motorovou káru kvůli defektu.
Ve Hvozdné jsme dali kamínek, dostali od Parťačky, která měla narozeniny kokino a už jen: "Šupy dupy, domů hupy!"
  • 4.5.2018
Den otevřených dveří pro rodiče a všechny zvědavce v našem doupěti....
  • 12.5.2012
Parťáci řádí na hřišti....
  • 18.5.2012
Poslední květnovou schůzku jsme strávili na hřišti - Parťácký dětský den! Hry, soutěže, zábava, rychlost, voda a hlavně fandění si navzájem a smích byly symbolem toho odpoledne. Byla to poslední páteční schůzka školního roku 2013/2014. Společně jsme ji zakončili sladkou odměnou a slibem, že se v září spolu opět sejdeme. :-))
  • 23.5.2014
Dětský den jsme oslavili v tělocvičně závoděním a hrami a zakončili zmrzlinovou tečkou Na stolárně.
  • 31.5.2013
Poslední schůzka školního roku 2014/2015 se již nesla v duchu léta. Sluníčko už zase bylo s námi a my zakončili "parťácký rok" malým dětským dnem, ke kterému patří soutěže a odměny. Každý Parťák dostal na "Den dětí" čelovku a zmrzku.
Zároveň jsme ukončili celoroční hru "Se Štístkem na vrcholky hor". Nejrychleji se na vrchol hory Parťákovky dostali Kamzíci, jako druzí Rychlonožky a třetí příčka patřila Stonožkám. I tato hra měla své odměny. Spravedlivě podle stupně vítězů si týmy odnesli sladkost a karabinku s buzolkou.
Tak léto a můžeš začít.............. :-)
  • 29.5.2015
Poslední akcí letošního školního roku 2015/2016 byl dětský den Parťáků s přespáním v tělocvičně.
Páteční sraz v tělocvičně, odložení věcí na spaní a vyrážíme do klubovny, kde nás čeká poslední týmové skládání písmen s Hermínou. Týmy netuší jak si vedou.....dosavadní body z nástěnky někam zmizely?! Poslední slůvko dokončit a odpočítávání konce hry.
Přesouváme se na fotbalové hřiště......mezitím počítáme body posledních slovíček a už víme jak to vše dopadlo......Vyhodnocení týmové celoroční hry - Divoká abeceda s Hermínou - je tu: vítězným týmem se staly ještěrky....potlesk!!! Ohodnoceny byly všechny týmy jak potleskem, tak sladkou odměnou a malou sovou Hermínou.
Dalším bodem je freestyle na kole. Lukin si pro nás nachystal ukázku. Za obrovského hecování dětí předvedl svůj um a svého koníčka. Paráda! :-)
A už se vytváří ostrůvky na širém moři a Parťáci musí přežít na co nejmenším možném prostoru.....hry, divočení na hřišti....zdálky je slyšet letadlo, které míří k nám....jedno kolečko nad hřištěm, druhé kolečko nad hřištěm a už padají bonbony s ocásky pro všechny děti....čtyři shozy a lovení bonbonů po hřišti bylo překvapením pro Parťáky. Nakonec nám pilot se svým vzdušným dopravním prostředkem zamával křídly ze strany na stranu a zmizel neznámo kam. :-)
My pokračujeme v lese pod hřištěm s hrou - Banditi. Na stromech čekají na Parťáky banditi a tři týmy musí ulovit co největší počet těchto banditů. Půl hodinové běhání tam a zpět a trička jsou propocena....všichni banditi uloveni! Přesun zpět na hřiště a zapalujeme oheň. Špekáčky, chleba či rohlíky na ohni dle chuti, jsou pro dnešek večeří. Ještě podivočit na hřišti a před devátou hodinou míříme do tělocvičny.
Klábosíme, hrajeme hry na poznávání i srandu, při svíčkách procházíme imaginárním povídáním o vlastnostech a necháváme do sebe fouknout z každého balonku vlastností, tu vlastnost, kterou každý z nás nejvíc potřebuje. Atmosféra klidu a večera je tu a kamarádi si mezi s sebou vypráví, to co za celý školní rok nestihli. Někteří v šeru usínají jiní - nezmaři by vydrželi do rána. Před půl nocí velíme ke spánku. Postupně se daří zklidnit celou tělocvičnu a budíme se s ranními paprsky sluníčka.
Převléct, sbalit spacáky, uklidit tělocvičnu a nabíráme směr klubovna, kde čeká snídaně.
Už jen rozdat létající talíře k dětskému dni všem Parťákům a to už je opravdová tečka letošního školního roku s Hermínou!
Ahóój v září.........nebo někde po dědině! :-)
  • 4.6.2016
Výprava do druhohor je za námi. V portálu času nikdo nezůstal! :-)
Několik přesedání cestou tam i zpět, není pro nás již žádný problém.......oblíbené kolejové prostředky jsou našimi kamarády. Příchod k ZOOparku ve Vyškově s probouzejícím se sluníčkem značilo, že výprava bude bez deště. Rychlé nasednutí do dinovláčku a křik Rexe startuje přechod do druhohor. Pozor, my ale ještě otáčíme ručičku stroje času zpět a jako první po výstupu v dinoparku naše kroky míří k hvězdárně. povídání o hvězdách, Slunci, Měsíci, černé díře.....kukání do dalekohledu směr Slunce a spousta všetečných a zvídavých otázek nás nechce pustit do druhohor. Ale nakonec se pusinky zastaví a společně vyrážíme k obrům druhohor. Našim úkolem není jen tak se procházet, máme i týmové úkoly. Cílem je vyluštit tajenku s názvy dinosaurů. Naše cesta končí s brýlemi na očích v 5D kinu. Lehké rozpuštění 40 účastníků výpravy a po nelezení všech opět nasedáme do dinoparku a vyrážíme za zvířátky dnešní doby. Kozy, slepice, beránci, papoušci, oslíci, nutrie, veverky, pávi, krávy, koníci, výr a spousta dalších zvířátek nás provázelo cestičkami zooparku. Poslední zastávkou je stánek se suvenýry, kde Parťáci nechají poslední zbytky svých korunek. A teď už nás čeká pěšo cesta Vyškovem na nádraží. Nástup, výstup, nástup, výstup......v Otrokovicích rozdání diplomků za výpravu a poslední nástup do "žraloka" na cestu k rodičům. ŠUPY, DUPY....DOMŮ HUPY! :-)
  • 3.10.2015

17. července 2012

Webová adresa

Moji fanoušci na Rajčeti (sledují mě)